Návrh zákona okrem iného zahŕňa úpravy kompetencií národného
koordinátora inteligentnej mobility a rozšírenie kompetencií orgánu
typového schvaľovania v oblasti vydávania povolenia na skúšobnú
prevádzku. Zároveň ustanoví podmienky povolenia prevádzky
automatizovaného doručovacieho vozidla.
Právna norma nastaví podklad na aplikáciu inteligentnej mobility v
podmienkach SR. Vymedzia sa nové skutkové podstaty priestupkov na úseku
dopravy, ktoré sú možným sprievodným javom implementácie inteligentnej
mobility do praxe. Ministerstvo dopravy a výstavby (MDV) SR by malo byť
národným koordinátorom pre inteligentnú mobilitu. Legislatívne sa
zakotvia pojmy ako automatizované vozidlo, plne automatizované vozidlo,
automatizovaný systém riadenia či automatizované doručovacie vozidlo.
Návrh zákona obsahuje aj všeobecnú povinnosť vedenia akéhokoľvek
pohybujúceho sa vozidla a jazdnej súpravy vodičom. Zahŕňa tiež
rozšírenie existujúcej definície pojmu vodič aj o osobu, ktorá vykonáva
dohľad nad vozidlom, ktoré využíva automatizovaný systém riadenia.
Osoba, ktorá vykonáva dohľad nad vozidlom s automatizovaným systémom
riadenia, má byť povinná sledovať situáciu v cestnej premávke a v
prípade hrozby pre bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky okamžite
prevziať kontrolu nad vedením vozidla.
Automatizované doručovacie vozidlo zároveň bude môcť jazdiť aj po
chodníku a iných miestach, po ktorých môžu chodiť chodci, ale i na
cyklistických komunikáciách. Obmedzí sa však jeho rýchlosť v závislosti
od druhu komunikácie, po ktorej jazdí.